Wednesday, October 04, 2006

Naar Nagasaki - Za Watami

We checkten uit bij het hotel en gingen op zoek naar de trein. We moesten eerst naar een ander station om de JR (Japanese Rail) naar Nagasaki te pakken. We zaten in een vet coole trein, uitklapbare tafeltjes, buigende medewerkers, catering, en oja laten we de geheel draaiende zitplaatsen voor groepen vooral niet vergeten. Lol. Wat me opviel toen ik uit het raam keek was dat er vrijwel niemand buiten was, we reden dus door dorpjes en platteland enzo, maar echt bijna geen hond te zien. In Nederland is iedereen buiten met goed weer, hier schijnbaar niet. Ook zie je overal vrouwen met paraplu's tegen de zon lopen. In de stad dus, niet op t platteland, want daar is dus niemand.. wel opletten he ;) In de trein hebben we een btje Uno gespeeld, soort pesten dus.

Nagasaki - aankomst
rond 13u geloof ik, kwamen we aan in Nagasaki. Ppr, bloedjeheet! Ik had al zoiets van.. gvd nou afwachten hoe lang t duurt voor ik zonnebrand krijg, maaaaar heb er nog steeds geen last van. hooray for sunblock. Nou, we stonden dus op Nagasaki centraal en dan kijk je uit op hoge gebouwen, neon op de gevels, tv scherm op de muur, muziek, elektronische stemmen etc, best wel ehm..anders zeg maar. Trams die heen en weer rijden, trappen en walkways over de straat enzo, best wel een wir-war van dingen dus. Ik heb ff de weg gevraagd naar het youth hostel en toen ik terugkwam zag ik dat Michael en Maarten zich bij ons hadden gevoegd. Dat was best wel grappig, ineens nog een paar bekenden te zien. Daar beetje staan kletsen, aangegaapt worden.. the usual dus. Richard was ook nog ff vergeten hoe zijn hostel heette, wat natuurlijk niet bijster slim is, mgoed hij is er wel weer achter gekomen. Maarten en Michael bleven ook ergens anders, bij een kennis ofzo. De rest ging naar t zelfde hostel. We liepen toen wel door wat vervallen, stinkende steegjes, wat echt ff heel wat anders was dan fukuoka bijvoorbeeld. Ik had meer de indruk dat we door een vieze chinese of vervallen latijns-amerikaanse wijk liepen ofzo. Mgoed, dat waren maar een paar straatjes, rest is lang niet zo erg, maar gezegd moet worden dat Nagasaki niet zo'n hele mooie stad is vind ik. Misschien dat ik mijn mening nog bijschaaf, maar dat later. Op het station was er overigens nog een grote Mall, met een arcade hal. Ik ben helemaal fan van een taiko-spel. Je moet dus met stokken op een taiko-drum slaan, timing is alles. Klinkt simpel, is t ook, maar ik kan t nog niet zo goed, maar wel leuk!! 's Avonds hebben we bij de Royal Host gegeten. We zijn er nog niet achter of het daadwerkelijk Royal host is of dat het Loyal host moet zijn hahaha. Mgoed, daar kon je dus ook westerse maaltijden krijgen. Was wel weer eens lekker. Ook grappig dat je hollandse blauwe tegeltjes aan de muur ziet hangen enzo.

Izakaya - Za Watami
's Avonds ben ik met Richard, Ruben en Claudia naar een Izakaya geweest. Dit is een soort bar waar je ook snacks bij het drinken kunt krijgen. Die Izakaya is echt geniaal ingedeeld. Je moet dus je schoenen uit doen, in lockers stoppen en dan naar boven. Daar hangen allemaal doeken en schermen die je naar beneden of naar boven kunt doen om zodoende de indeling van de ruimte te veranderen. Je kunt dus zelf voor wat privacy zorgen of de ruimte groter maken om met andere ehm..japanners te praten ;) He Ruben? LOL. We kwamen dus daar binnen en wilden gaan zitten toen Claudia opmerkte.. jezus we worden echt aangestaard door die groep meiden daar. Naja, Ruben ging wel ff vet terugstaren. You show em! Anyways, Richard wilde me 1000 yen geven als ik 'suito' zou zeggen. Mgoed, ik denk, no fokkin way Richard, je biedt me ehm wat, 7 euri aan om iets tegen die lui te zeggen wat ik niet ken? I don't think so. Ruben deed t dus wel, hij wist schijnbaar wat t was. Resultaat, hij had ineens een date geregeld. LOL. Hij was dus flink aan t flirten met zo'n semi-dronken chica.

Nadat Ruben's meisje naar huis ging samen met d'r vrienden, kwamen we in contact met 2 gasten en hun 2 vriendinnen. Dat was ook wel lachen, geen id meer hoe ze heten, maar ze gaven ons allemaal nicknames. Ruben was de playboy (ivm dat meisje van daarvoor dus), Richard was de ondeugende jongen geloof ik, en de nummer 1 stoere jongen van japan, en mij vonden ze de gentleman en leader. Ach, je kunt t slechter treffen denk ik. LOL.

Pachinko
Overigens zijn we voordat we naar de Za Watami zijn gegaan nog even bij een pachinko tent binnen gelopen (Richard en ik dus). Pachinko, k had er al veel over gehoord maar nog niet gezien. Dat is dus een kei grote gokhal met alleen maar machines die kleine metalen balletjes slurpen. Die balletjes vallen dan van boven naar onderen en het doel is om zoveel mogelijk balletjes in kleine gaatjes te krijgen. (Ok, nu ik die laatste zin lees is t een beeeeetje dubieus geschreven.. maar t is echt zo.) Het spel is echt mega lame vind ik, en te veel lawaai daar dus.

Na de Za Watami zijn we dus weer naar huis gegaan.

Ciao

5 comments:

Anonymous said...

Heej Ger, leuke blog, we hebben er al erg van genoten, haha. We vinden wel dat je je in vreemde gezelschappen begeeft, pas je wel op voor de maffia?
Groetjes van Martine en Renée

Anonymous said...

damn ger, kijk een paar dagen niet, meteen drie verhalen. Echt leuk dat het zo gezellig is in Japan. Ik hoop dat je nog meer dingen meemaakt. groetjes Daan.
ps het is EURO!!!

Unknown said...

Vette Shit!! (Euri, paupcore)

Anonymous said...

hey lekker manke:P

echt tof dat je het naar je zin heb daar, moet ook zo!!

en tof dat je zo veel post heb...blif ik lkkr op de hooste van wat je er doet:P

kus je irri buurvrouw (not any more)

ps...you sure are funny

Unknown said...

Waar blijven de foto's van de meiden, Gellie? :P