Sunday, October 29, 2006

Hasami-Roadtrip + Arita Porcelain Park

Ok, tijd voor een post, voordat ik dadelijk dreigbrieven krijg van sommige nederlandse paupers *kuch* thijs *kuch* omdat ik dat niet genoeg doe. :p

Nou, we gaan dus regelmatig naar Biado aka Sachihiro. Hij vroeg ons (Michael, Richard, Andy, Maarten en ik) of we zin hadden om met hem en Yoriko en Nonoka naar het platteland te gaan. Dat dorpje dat we daar zouden bezoeken bleek dus de geboorteplaats van Sachi te zijn. We werden op vorige week zondag opgehaald, om 10u sochtends met een vet luxe auto. Heel wat anders dan Sachi's oranje dinkytoy. Ok, het eiglijk geen dinkytoy, tis toch wel een klasse beter, maar t is toch een leuk woord oder? Anyways, de auto waarmee we op werden gehaald (overigens ging Andy niet mee, hij was ziek *kuch* in zijn hoofd *kuch*) was een vette stationwagon. We hadden allemaal vier aparte stoelen achterin en de kleine Nonoka kon dus gewoon in de auto rondlopen, 1,5 uur later dus, toen ze eindelijk helemaal wakker was hehe. De auto was van "Sensei" een leraar die vaak bij Biado te vinden is. Hij was blijkbaar hondengek, want er hingen allemaal kleine pluche hondjes in de auto. Beetje vaag wel mja.

Na een klein uurtje rijden en veel rondkijken naar ehm hoe heten die dingen... bergen? hmm ja bergen ja, en andere ongein, kwamen we bij een echte japanse "Raststaette" :p . Gewoon een rustplaats dus, ff wat drinken en eten gekocht en toen weer verder gegaan. K moest ff wat ice-coffee uit de automaat halen.. hmm lekker. Overigens kun je ook gewoon warme shit eruit trekken, hete thee en koffie enzo. Vet relaxt. Wel oppassen welke thee je kiest, want sommige is echt fokkin zoet, je tanden zullen je dan niet bedanken, jeweettoch.
Daarna ging de reis weer verder. Ik vroeg op een gegeven moment wat de gaatjes in de bergen voor nut hadden. Niet dat ik zo ver en goed kon zien, maar de weg gaat dus tussen bergen door, en de hellingen waren extra versterkt, k neem aan om te voorkomen dat die berg omkiepert ofzo. Jaja, k doe universiteit mensen ^^. Mgoed, k moest toch wat zeggen in die auto. Na het antwoord te hebben gekregen kreeg ik nog een "Sachi"antwoord. Wat zoveel betekent als, het soort antwoord zou van Richard kunnen zijn geweest..><. Eindelijk kwamen we dan in Hasami aan. Ja, platteland. Dorp. Wat moet ik meer zeggen. Er waren niet veel mensen op straat, beetje verlaten, oudere huizen etc. Wel cool om te zien eiglijk, de omgeving is wel heel anders dan. Natuurlijk stond er wel een grote Pachinko tent in dat dorp.. We gingen eerst even bij Sachi's ouders langs..

@ Papa + Mama Sachi

Nou, ik kon niet zien dat het een huis was ofzo, want je kunt hier nergens naar binnen kijken zoals in Nederland. De ramen zijn donker, een deur zag je niet goed etc. Maar door een sneaky schuifdeurtje die ehm ok ja, pal aan de straatkant zat, gingen we naar binnen. Het eerste dat ik dacht toen we binnenkwamen was hmmm als e=mc2 wat is dan de kleur van de binnenkant van de maan?? Nee ok, dat dacht ik dus niet echt he ^^. Nee, wat ik dacht was, hmm de vloer lijkt op de vloer van een boerderij. Het was wel aaneengesloten..soort gegoten spul, maar heel ongelijk. Het zag er allemaal een beetje oud uit, mgoed, dat maakt ook niet uit en het is ook niet zo gek denk ik, als je bedenkt dat het al wat oudere mensen zijn die op het platteland wonen n'est pas? Maar grappig was dat eenmaal in het huis, er nog een huis stond! Je kon met je schoenen aan gewoon om dat binnenste huis lopen, naja, iig voor een groot deel. Maar om in de woonkamer etc te komen moest je dus je schoenen uit doen, en opstappen. De vloer van dat binnenste huis lag aanzienlijk hoger dan de vloer van daarvoor. Het binnenste huis was vrijwel helemaal van hout gemaakt en overal lagen tatami-matten. Ik moest soms mijn hoofd buigen om nergens tegen aan te stoten maar Maarten moest constant oppassen haha. Ja, 1.90 he. Ja, Sachi liet ons even het huis zien, met de ouders hebben we niet echt veel gepraat, dat was meer lachen en buigen en soms een woordje. Ze hadden daar aardig wat museumstukken staan geloof ik, oa een huge ass tsubo, das dus een pot. Denk aan... een bloemvaas voor een beuk ofzo. Nou, Maarten ging vooral spelen met Nonoka, want die vroeg om aandacht, altijd lachen.

Roadtrip

Na het bezoek gingen we verder in de auto door naar de rijstvelden, mooie uitzichten en fokkin smalle bergweggetjes. Nou, ik had gewild dat we toen in een Mini Cooper of Smart hadden gezeten..><. Ergens tussen de bergen, bomen en rijstvelden stopten we even om bergwater te drinken. Er was dus gewoon een leiding die ze tussen het hout verstopt hadden om het natuurlijk eruit te laten zien, maar dat water was wel ff wat beter dan het water uit de kraan van nagasaki (genoeg chloor om een zwembad schoon te maken, get it?). Het water was heel zoet en koud. Naja, k heb daar nog wat foto`s gemaakt en k zal ff zien wanneer ik ze op me blog zet. Tja, verder, Nono, Maarten en Richard speelden met een kikkertje..Sachi wilde spinnen met elkaar laten vechten.. the usual dus. Toen we weer verder reden stopten we nog bij een oud gebouw waarnaast een bordje "toire" stond. Toilet dus. Ik was daar op de een of ander manier gefascineerd door een oud waterrad dat daar ook te zien was, ja, heb dat ding 2 keer op een filmpje staan en ook nog eens op 2 foto`s dus... We zijn ook nog ff dat gebouw binnen geweest. Sachi vroeg wat er te zien was, en ik dacht.. eh huh? naja, t was dus een soort opslagplaats voor oude meuk, sommige dingen waren wel cool, beetje een volkenkunde museum idee dus. Hierna gingen we weer terug naar de ouders van Sachi.

De truuk met de knikker.

Ow, bijna vergeten, we zijn voordat we weer bij de ouders kwamen nog bij een klein winkeltje gestop vol met snoepjes (oa een gedroogd inktvis aan een stokje..yugggh geef mij maar een gewone lolly) en limonade. Wat is hier nu bijzonder aan denk je misschien. Nou, het grappige was dat je daar limonade.. eh ja soda-bottle ofzo kon krijgen die dus al sinds de Meiji tijd ofzo in omloop is. En wat nog leuker was, die flesjes herkende ik uit een ehm ja ok uit een anime-serie dus. *Har har har* ja dus, maar er zit dus een truuk bij die flesjes. Om het open te maken moet je hard op de bovenkant slaan, zodat de knikker die erin zit naar onderen zakt. Resultaat: knikker zakt, limonade spuit eruit. Dus snel die fles aan je mond zetten. Daarna komt de volgende truuk. Je kunt niet zomaar uit dat flesje drinken. Die knikker valt ook weer terug naar de opening, wanneer je drinkt dus. Je moet het flesje zo houden dat die knikker ergens achter blijf haken, er zit namelijk een soort deukje in dat flesje, waar die knikker in kan liggen. Naja, k vond t wel kei grappig dus.

@ Mama + Papa Sachi

Toen we weer bij de ouders waren kregen we nog wat groene thee, om bij te komen van de reis. Nono werd nog in haar vet coole kimono gehesen waarvan we een paar coole foto`s hebben. Yoriko (mama van Nono) zei op een gegeven moment `kawaii pose Nono` (dus doe ff schattig voor de buitenlanders) en ja, dat was wel lachen. Echt kawaii was t niet, maar wel grappig.
Toen we naar huis wilden gaan waren we Richard weer kwijt. Ok, Richard en Andy zijn we altijd kwijt als we hun nodig hebben. Andy is dan meestal wildvreemde mensen aan t vragen waar er leuke clubs zijn en Richard is dan of naar de wc of met oudere mensen in gesprek. Deze keer was hij dus de zelfgestookte jenever (shouchuu ofzoiets) van de vader van Sachi aan t proberen. En ja, wij kregen dus ook wat haha. ><. Damn, dat tikte aan hoor, maar was best wel lekker, er zat iets van appelsiroop ofzo doorheen. Sachi zag wel dat ik een beetje moeite had het weg te krijgen en probeerde me zover te krijgen om "o-kawari" te laten zeggen, dus "lekker, nog 1 aub". Maar no way. Naja, na t drankje gingen we dan maar. k zei nog dat me vader t ook wel lekker zou vinden, waarop Sachi zei dat ik dan ff het adres moet geven, misschien dat ie dan wat kan sturen. Naja, k zal hem dan maar een keer geld geven daarvoor, me pa ook weer blij hahaha.

Arita Porcelain Park

Toen we terug reden naar Nagasaki stopten we nog in een raar park. Geen park met bomen en shit, maar met random neergezette europese gebouwen. Er stond dus een Frans kasteel, een paar Duitse gebouwen en nog meer ongein. Binnen in 1 van die gebouwen hebben we nog ff flink gegeten. Sachi hoefde niet zo veel, hij was nog btje brak van uitgaan de avond ervoor. Volgens mij was hij toen met de hier bekende Amerikaan Clint (komt vaker bij Biado, wel lachen gast btw) naar Shianbashi geweest, om lekker te dansen bij een Yakuza-tent met russische vrouwen van ehm..lichte zeden. Tja, wat nog meer te vertellen, Michael en Richard hebben vrij veel gegeten en oja, Maarten brak nog een bord toen hij wat op wilde scheppen.
Voordat we de auto in stapten gingen we nog ff een ander gebouw binnen, een grote souvenirwinkel. Hier hebben ik nog ff een leuke sake-mok gekocht met *kuch* konijntjes erop. Ehm ja, oja, verder hebben we nog wat zogenaamde Arita-sake gedronken. Ik vroeg me af waarom we er een glaasje water bij kregen maar nadat ik die sake achterover had geslagen wist ik t.. Toen we weer in de auto zaten zijn we nog een laatste keer ergens gestopt, bij nog een porceleinzaak. Hier heb ik een gave mok gekocht die ze bij Biado ook hebben, alleen heb ik een mooiere versie vind ik. Tis een zwarte mok met twee paarse glazen stenen erin, die het licht doorlaten. Naja, hijs cool vind ik.

Goed, deze post duurt al te lang dus ff snel: Terugweg was saai, iedereen lag te slapen *stop* 18u bij Biado *stop* daar gegeten *stop* uur later terug met de taxi naar huis *stop*

einde. :p

4 comments:

Unknown said...

Dude, klinkt grappig, maar waarom ontbreekt er een stuk? Je zit in een auto, bergweggetjes, iets met mini-cooper (ppr) en dat heb je het opeens over dat je teveel hebt gegeten ofzo?
Sinterklaar ownage!
Thijs

G-Man said...

hee ok, volgens mij klopt de post nu, snap niet waarom er wat niet stond. mja, here you go!

Anonymous said...

waat je hebt echt allemaal vet grappige gebeurtenissen :D doe de groetjes aan iedereen..

xxx

(ps: waarom dacht je serieus dat een zekere baarddragende 2ejaars mijn vriendje zou zijn nu ik eindelijk een vriendje had!?)

G-Man said...

ach k denk gewoon altijd aan die jongen he, maakt niet uit wat iemand vraagt aan me.. "ga je mee naar de cafetaria?" ik: huh wat Jurre? :p

Mja, ja wel grappige dingen hier he. maarre hoop dat je t leuk hebt in pauperland eh nederland. ;)