Monday, October 16, 2006

De echte Dutch Slopes en Glover Park

Ok, nou dus echt wat over bovenstaande dingen.

De Dutch slopes zijn ehm ja, tis eigenlijk een steile weg met allemaal soevenirwinkeltjes aan de zijkant en aan t eind van die weg bevind zich Glover Park. Toen we daar waren was het echt keiwarm en k dacht echt van....fuck hele dag in zon lopen.. i definitely don't like that. Mgoed, uiteindelijk geen problemen gehad behalve dat je constant loopt te drinken.

Glover Park

Die Glover was dus eoa dude die iets belangrijks heeft gedaan - anders wordt er geen park naar je vernoemd doh. Wat die gast nou eiglijk heeft gedaan... jah, de bordjes daar in dat park vond ik niet zo interessant dus k weet t niet. Wat wel grappig was, we lopen op een gegeven moment een trap op, denkende..gvd steile trappen, waarom hier geen roltrap. (natuurlijk roltrap in een park is een stom id hahaha) Maaaaaaar naast de volgende trap ging dus ineens een roltrap naar boven!!! Geniaal gewoon. Om naar de top te gaan zijn we met drie roltrappen geweest. En twee daarvan waren nog behoorlijk lang ook. Je mocht niet op de roltrap zitten mja, who cares right. Ruben had al snel door dat liggen ook erg comfortabel was, en ja, er stond niks te lezen over liggen op roltrappen dus...
Het park bestaat uit verschillende gebouwen die iets laten zien over de tijd dat Nagasaki als enige plek in Japan contacten onderhield met de buitenwereld, geloof ik tenminste. Kan ook zijn dat t na de openstelling is gebouwd en ach whatever, t is dus een park, er stonden gebouwen en er liepen Japanners en Westerlingen rond. Wat wel cool was, boven aan gekomen kon je over de hele baai van Nagasaki uitkijken. Vet mooi uitzicht. Ook leuk waren de HUGE ASS karpers. Ok, k ben geen vissen mens en vind ze meestal ronduit saai, maar deze waren dus HUGE en er waren er heel veel bij elkaar. Naja, later hebben we nog betaald om Claudia in victoriaans kostuum te zien, wat erg grappig was en ehm ja ze hebben ook betaald om mij in napoleon-like outfit te zien. Maar dat was eiglijk helemaal niet interessant dus ehm verder. Anyways, k kwam nog een groepje Japanse dames tegen die net als Claudia blijkbaar ook in een veel te warm en westerse jurk rond wilden lopen en die heb ik dus ff op de foto gezet. Misschien dat ik die nog wel op me blog plaats. Verder was er in dat park niet zoveel te doen, we waren ook wel behoorlijk moe van lopen dus. Terug naar de Dutch Slopes, gegeten en terug naar hostel. Oww nee wacht, eerst zijn we nog naar de Deshima Wharf gegaan. Daar wat gedronken en toen richting hostel. We kwamen Michael en Maarten nog tegen die met een Japanse vriendin onderweg waren die op veel te scheve laarzen liep. Verder, dingen die die dag nog zijn gebeurd... ehm k was een doelwit van slippers, Jenn heeft twee keer haar vinger in me mond gestopt toen ik moest geeuwen (blijkbaar nieuwe sport ofzo). Andere quotes die de revue passeerden waren: Clau -> Er is al een hoop tussen gekomen (doelende op haar borsten toen ze knoeide met alcohol) Jenn -> In de mediamarkt had je naast de tandenborstels ook nog normale vibrators.

Die avond zijn we weer naar de Za Watami gegaan, maar k kreeg last van mijn rug en het eten is me niet zo goed bevallen dus dat was een beetje kut. Ik en Jenn zijn nog wel in gesprek gekomen met de eigenaar van een andere Izakaya (drink gelegenheid zeg maar) Dacht eerst dat hij de eigenaar van de ZW was maar dat was dus niet zo. Naja, we hebben beloofd om een keer langs te komen, ook omdat hij de rekening voor ons heeft betaald. We hebben aangedrongen om zelf te betalen maar het was echt een Borg van Star Trek. Resistance is futile dus. Richard had nog lol met een blije Japanner die van Metallica hield maar ook van een hartvormige sluitknop op z'n riem, wat we toch wel een grappige verschijning vonden.

Tja, dat was t wel voor die dag eiglijk.

Nu ga k maar s boodschappen doen en huiswerk maken denk ik.

Buhbye!!

1 comment:

Unknown said...

Dude, meer blogs please!