Sunday, November 05, 2006

Southpark had t goed..

Ik zit nu in de bieb omdat de les van vandaag uitviel. Komt mooi uit, hebben ik nog tijd om te leren voor morgen. Moeten een tekst begrijpen en een recept uitschrijven in de les. Owja, en nog een kanji-quiz.

Deze post ff wat over het badhuis waar ik nu al twee keer heen ben geweest. Eerste keer met Michael en Yun Su, tweede keer gingen Richard en Andy ook mee. Dan ook nog kort wat over wat andere dingen, zoals een nacht doortrekken met drinken en karaoke en misschien dat ik nu nog wat schrijf over halloween bij Biado en shit.

Badhuis

Southpark had t goed.. (Voor de mensen die de aflevering over Japanners hebben gezien :)
Naja, laatst dus met de jongens naar het badhuis geweest. Erg ontspannend wel. Is toch wel wat anders dan de Nederlandse sauna. Eerst douchen, dan water over jezelf gooien mbv een soort grote soeplepel, dan pas t water in. Er zijn meerdere baden, bubbelbad, gekleurd/gekruid bad, koud bad, jet-stream baden (jet-air;), en een sauna waar je tv kunt kijken haha. Buiten heb je dan nog wat dingen, zoals nog 2 hete baden en een andere sauna. Als laatste heb je een soort voetenbad waarbij je gewoon kunt liggen en naar de wolken/sterren kunt kijken. Ligt er natuurlijk aan wanneer je gaat he. Ik hoop telkens maar dat er geen vogel langskomt wanneer ik daar lig.. De baden zijn gescheiden, dus voor de jongens/mannen een badhuis en voor de meisjes/vrouwen aan de andere kant een badhuis. Je kunt voor of na het baden wel samen eten enzo. Het bad kost ook maar 450 yen, dan kun je iets van 2 uur daar liggen ofzo. Kei goedkoop dus, als je dat vergelijkt met Nederlandse sauna`s.

Karaoke nacht

Ja, alweer een tijdje geleden maar we hebben eerst met vrijwel alle nederlanders + Clint en Shira bij Biado gegeten en gedronken, was weer erg gezel. Iedereen zat aan de tafel behalve ik en Michael geloof ik, naja niet dat dat erg is, want ouwehoeren met Sachi en Yoriko is ook leuk natuurlijk. Later op de avond ging toch alles verschuiven dus.. Nou, Clint wilde geloof ik nog naar karaoke gaan (red. t was toen al 02:oo) Ikzelf had iets van... nouuuu t is toch al wel laat en ik wil wel naar bed. Clint begon toen over.. Come on, are you a man or a woman! Naja, later wees Jennifer me erop dat ik dus had gezegd: As a matter of fact, on Saturdays, i AM a woman!. Goed, dat kan ik me dus niet meer helemaal voor de spreekwoordelijke geest halen, mja, t stond in Jenns agenda en zoals we allemaal weten van de Bijbel, als het geschreven staat dan is het waar.. Mgoed, wij dus naar de karaoke. Ik en Maarten waren met de fiets, maar we wisten niet waar de karaoke club was dus moesten we allemaal met de taxi. Eenmaal aangekomen hadden we toch best wel lol, (Sachi, Yoriko en Nonoka zijn ook nog gekomen!!!!!!), behalve Ruben die toch betere avonden heeft gehad geloof ik en Shira die na een uur of 2 ook wel genoeg had. Owja, ik ook btw, als je naar de foto`s op Jenn d`r Photobucket pagina kijkt dan lig ik daar languit op de bank hehe. Om 05:30 ofzo hadden we dus genoeg gezongen en gedronken en gingen we weer naar huis.. hee, het was alweer licht buiten! De rest kon met de taxi naar huis, maar Maarten en ik moesten terug met Sachi omdat onze fietsen daar nog stonden.. ><

Halloween @ Biado

Vorige week dinsdag? Wanneer was Halloween eiglijk.. geen id. We wisten t geen van allen maar t verklaarde wel ineens waarom Nonoka in een kattenkostuum rondhuppelde bij Biado ^^.
Die avond vond ze me geloof ik wel interessant ofzo, want eenmaal op schoot kon ik haar moeilijk verwijderen, owja, en ze beet constant in me t-shirt. Volgens Michael heeft Mads het bijten van Nonoka overgenomen, maar dat heb ik gelukkig nog niet mee hoeven maken haha. Tja, toen ze eenmaal van me afwas ging ze nog naar Michael toe die, zo heeft ze laten blijken toch wel het stoerst vind van ons allemaal. Ze klom bij hem op de rug en ging op zijn schouders zitten, waarna ze even flink in zijn nek begon te niesen >< . Toen ik later op de grond zat ging Nonoka achter me staan en over me hoofd aaien.. hmm dat is me hier nu al 4 keer overkomen dat mensen me hoofd ineens gaan aanraken. Beeeeetje vreemd. Laatst een verjaardag gehad van de tutor van Michael, zat ik naast een Japanse meisje, het eerste wat ze zei was: can i touch you? Hmm, vage shit.

Verder.. gisteren nog naar de bioscoop geweest, heb daar met Mich en Maarten de film `Death Note` gekeken. Was wel lachen, heb denk ik helft kunnen volgen.

Nou, genoeg voor nu, ik ga zo maar eens wat leren. Volgende keer meer over de Schrijn in de bossen die ik met Maarten heb bezocht, dan zal ik ook weer wat foto`s uploaden (wat me nu niet is gelukt grrrrr) en over 2 weken zal ik samen met Richard en Andy in het winkelcentrum van Nagasaki Centraal Station als Kerstman optreden. Ja, idd, Kerstman, en ja, al over 2 weken. Dat wordt nog lachen, zei er iemand, cameraploeg zal ook aanwezig zijn?? ^^
Verder gaan we deze maand nog naar Kyoto en Nara met de klas en naar een beroemde Onsen hier in de buurt. Een Onsen is dus een natuurlijke openlucht, heetwater bron. Maaaaaaar hier kan ik dus niet heen.. omdat ik die dag, 25 november, naar Fukuoka ga voor een concert van... Asian Kung-fu Generation!!!!!! Hele coole Japanse band, die intro nummers heeft gemaakt voor oa Naruto en Full-Metal Alchemist. Naja, iig voor FMA.

Laters!!!

3 comments:

Anonymous said...

Ik word gewoon zo een merknaam!!!

Anonymous said...

dude die foto's van Nonoka in berenpak (kattenpak?) bij jou op schoot zijn echt vet cute.. ome Ger heeft het weer voor mekaar.

xxx rox

ps: Mads says, "...Jurre?"

G-Man said...

kattenpak. ja ze wilde niet weg haha. dat van jurre sloeg natuurlijk nergens op, mja, ik zeg wel meer dingen die nergens op slaan he. ^^ .

Yayy concertkaartje gekocht!

laters