Wednesday, November 01, 2006

Bokushingu-nomikai

*gaap* damn, de les van vandaag duurde weer eeuwen, gelukkig is t morgen eoa cultuur dag. Dat betekent dat we vrij hebben, wat weer betekent dat ik onder geen omstandigheden voor 14u me bed uit rol. ghehehe. Gisteren was t ook weer laat ivm een avondje drinken met wat lui bij Biado/Baard. Vandaar dat ik nu toch wel een btje moe ben. Pff, k ga echt nooit meer alcohol drinken.. *pauze*.. whaha who am i kidding right. Anyways, nu ff wat over de drinkavond met de boksgroep.

Bokushingu-nomikai

Op een dinsdag avond, geloof 1,5 week geleden ofzo, gingen Michael en ik naar het sportterrein van de uni om daar samen met de lui van t boksen naar een izakaya te gaan om te drinken en te eten. Ik ben er trouwens niet samen met Michael heen gegaan, weet niet meer waarom, maar k kwam iig eerder aan en heb daar ff gewacht alvorens hij belde. Ik stond daar ff en zag 2 meisjes die ook bij de boksclub zitten, maar had weinig zin om met hun te kletsen dus k deed maar alsof ik niet zeker wist wie ze waren, dat voordeel heb je al snel als buitenlander. Maar ze kenden mij wel, dat nadeel heb je al snel als buitenlander... Anyways, ze stelden zichzelf nog ff voor en vroegen of Michael ook nog kwam.. hmm dacht ik, Michael moet dus oppassen hahahaha. Naja, Mich kwam er vrij snel aan, en na een paar minuten kwamen meer mensen van de boksclub. Ik, Mich en Yun Su (koreaan, lachen gast) waren de enige buitenlanders.
We gingen met een stuk of 10 jongens en 4 meiden op weg naar de yakitoridoujyou, wat wel een grappige naam is voor een eet tent. Yakitori = lichtelijk gebakken kip, doujyou is dus ja meestal een budo-zaal. Maar Mich en ik verstonden constant 'yakitori-douzou', dus 'gebakken kip, hier heb je t' wat nog veel grappiger was dus. Onder t lopen heb k nog ff met Yun Su en Tetsuya gebabbeld over van alles en nog wat. Bij aankomst stonden er nog wat mensen te wachten.

@ Yakitori-doujyou

Nou, we konden allemaal plaats nemen aan een kei lange, jedoch typisch japanse lage tafel. Op zich heb ik er weinig problemen mee, maar Mich vind t niet zo fijn gezien hij z'n lange benen niet zo goed kan buigen. We gingen ergens in de hoek zitten, samen met de jongens die we al een btje kennen. Nadat we hadden plaatsgenomen kwamen er nog meer mensen binnen, een stel gasten en wat meiden, wat het totaal op ehm veel mensen bracht. Op de een of andere manier bleef er in het midden een aantal plekken over.. en ja, plotseling werd er gezegd dat de eregasten maar in het midden moesten plaatsnemen..hmm eregasten? yes, wij waren t haasje ><. Moet er wel aan wennen dat we nu al een aantal keer zo prominent in de spotlight worden gezet, niet echt fijn vind ik. Naja, wij (Yun Su, Mich en ik) dus zitten tussen *zucht* meiden. Nouja, natuurlijk niks mis mee, ghehe, (don't worry Jettie ^^) maar zoals Mich al snel opmerkte, met de gasten heb je tenminste lol en kun je zuipen. Ja, daar had ie dan wel gelijk in, want de meiden die gaan je soms toch aangapen alsof je een interessante attractie bent en giechelen als je al 1 woord japans hebt gezegd. Nou, k dacht dat t me niet zo veel zou uitmaken, maar na een tijdje is dat toch ietwat vermoeiend. Natuurlijk moest ik weer leeftijd raden, en damn, k heb iemand flink beledigd dan haha. Was een meid die er, vond ik, 23 uitzag. Maar ze was 19. Hmm ja, niet mijn schuld. Naja, btje gekletst, gegeten, namen onthouden en vergeten, ze wijs maken dat Yun Su mijn kleiner broertje is en ik dus half koreaans ben.. the usual dus ^^. Na een tijdje was Michael ineens verdwenen en zat er een ander meisje voor in de plaats, die me een btje raar aankeek met half dronken ogen. Daarop ben ik na enkele minuten ook maar weggegaan en heb me bij de reeds bekendere jongens van het boksen gezet, wat Michael dus ook al had gedaan.
Tja, de avond was toen al gevorderd en steeds meer eten en drinken werd op tafel gezet. Inmiddels was het alom bekende ritueel aangebroken, tijd voor 'shouchuu danwel bier iki-en'. Dit is dus gewoon je glas drank ad-ten. Michael had al van te voren aangekondigd dat ie die Japanners wel eens even flink onder te tafel ging zuipen.. en ja, hij was wel bezig. Maar 4 glazen 'shouchuu' on the rocks achter elkaar ad-ten is toch wel extreem. En dat merkte ie ook! Hij had aan t eind van de avond wel t meeste gedronken van allemaal, maar hij kon toen ook niet meer lopen ^^. Ik had ook aardig wat bier en wat shouchuu achter de kiezen maar ik kon iig nog lopen. Maar Michael hebben we toen thuis moeten brengen.

We zaten in de taxi (ik, Michael en een andere zatte Japanner) en gingen op huis aan. Thuis aangekomen bleef de taxi + zatte Jap wachten op me omdat we nog met wat mensen gingen karaoken. Ik heb toen Michael naar binnen geloodst en afgeleverd bij de anderen, die ook lol hadden met Sachi, Yoriko en Nonoka. Die waren dus die avond langsgekomen met allemaal eten en drinken en hadden daar een feestje gebouwd. Mgoed, ik uitleggen dat Mich zo zat als een aap was en dat ik weer snel weg moest.

Terug in de taxi zag die andere gast er net zo belabberd uit als Michael.. Whooptiedoo dacht ik. Wij terug naar de stad en naar de karaoke tent. De Japanner ging naar huis en ik ging met Shun, een jongen van t boksen die ons stond op te wachten, naar binnen. Blijkbaar hadden niet erg veel mensen zin in karaoke, of ze waren te lam, want er waren van de 20 man ofzo, nog maar 8 over.
Naja, ze zongen dus vooral veel japanse nummers, welke ik soms probeerde mee te zingen, wat natuurlijk niet lukte omdat t vaak veel te snel gaat. Yun Su zong wat Koreaanse klassiekers en ik nam de Engels selectie voor me rekening. Echt niemand zong engels daar. Ze kunnen t gewoon niet. Nou, gelukkig zing ik als een nachtegaal, allemaal 'oeh' en 'ah' hoorde ik, dus dat ging wel goed :p . Wel valt me op dat vaak de vrouwen erg goed kunnen zingen, zo ook die avond. Hmm, naja, ze mogen ook wel ergens goed in zijn neem ik aan. Toen t later en later werd gingen ze nog een japans nummer zingen en erbij dansen. Wat ik gelukkig op film heb staan. 2 gasten en een meid staan daar toch vaag te dansen zeg, hilarisch. Mgoed, ik en Yun Su hadden t wel gezien en besloten om er vandoor te gaan. Ik wilde daarop betalen maar mocht niet, ik moest de volgende keer maar weer meegaan. Naja, heb t nog een keer aangeboden en gezegd dat ik toch echt wel wil betalen, maar nee dus. Ok, tabee, ajuu en tot ziens dan maar.

Tja, terugweg was niet bijster boeiend, moest fiets ophalen en dat was t wel.

De volgende ochtend, however, was weer keilachen. Ik ging ff bij Michael kijken, zie ik dat er op z'n arm is getekend en dat hij overal stempel-afdrukken had zitten. Blijkbaar hadden ze die nacht toen ik hem thuis had gebracht nog flink te grazen genomen. Hier heeft Maarten overigens een geniaal filmpje van. Michael kon dus niet meer alleen staan en is helemaal lazarus, Nonoka grijpt daar dan de kans om Michael met stempels te bewerken!! ^^!!!! Sachi had m dus nog met een pen bewerkt. Vet grappig allemaal. Tja, Pim weet er alles van af, hij heeft hetzelfde meegemaakt vorig jaar. ^^

Goed, dat was t weer voor vandaag. Vanaaf ga ik nog lekker naar het badhuis en daarna slapen.

Ciao

No comments: