Thursday, November 30, 2006

Asian Kung-fu Generation

Ik ben dus vorig weekend naar Fukuoka geweest voor een concert van Asian Kung-fu Generation. (zie titel van deze post :p) Nou, er zijn dus wel pprs die deze hele coole band niet kennen maar gelukkig ook zat mensen die deze band wel kennen en waarderen..he ehm Daan? Overigens heb ik nu echt ongelooflijk veel moeite met het gebruiken van mijn linkerhand, kom net terug van boksen en mijn pink en ringvinger van mijn linkerhand dus lijken een beetje aan elkaar te plakken. Hoogst irritant al zeg ik t zelf. Anyways, AKG.

Alweer een maand geleden ofzo kocht ik het nieuwe album van AKG. Echt vet btw. Daarbij zat dus een tour programma bijgesloten. Tot grote vreugde kwamen ze dus ook in Fukuoka, de grote stad 2 uur hiervandaan. Ik dus van.. hmm ja, daar moet ik dus heen he.
Ik heb daarna ergens me tutor gemaild en gevraagd of ze me kon helpen bij het regelen van een kaartje etc.

Vorig weekend dus ben ik hitori de (in me eentje) naar Fukuoka gegaan, terwijl de rest met de uni een uitstapje maakte naar Unzen. Hier bevind zich een vulkaan die sinds kort weer is begonnen met roken. (marlboro mild natuurlijk) Naja, ik dacht die zie ik niet meer terug, vulkaan -> lava -> disaster -> hotdogs -> the usual dus. Maar niets bleek minder waar te zijn, they all came back alive. Terug naar het interessante verhaal, MIJN verhaal o^^o.
Ik heb om 12:30 lokale tijd de Kamome (snelle trein) naar Fukuoka gepakt. Twee uur later was ik in Hakata Fukuoka; waar ik dus moest zijn duh. Ik was best een beetje gespannen, want mij kennende zou er veel mis kunnen gaan..bijv de verkeerde bus pakken enzo. Mgoed, in Hakata heb ik dus eerst de juiste bus uitgezocht. (lees, ik heb erg veel rondgelopen en de aandacht getrokken omdat ik 5 keer over dezelfde kruising heb gelopen in een half uur tijd.)
Ik heb mezelf toen maar in de Starbucks gezet en een chocolate mint caffe latte met een warme chocolate chip scone gekocht. (Nice!) Daar heb ik toen een beetje naar buiten zitten staren omdat ik verder toch niks beters te doen had. Ik moest een uurtje wachten voordat ik dus bus naar mijn eindbestemming, Marinmesse, zou voeren. Oh, heb ook nog ff een broodje gehaald voor onderweg, want k had toen dus niet echt veel gegeten en ik kon ook niet veel eten omdat ik dus een btje gespannen was, k bedoel, dude, Asian Kung-fu Generation kicks-ass! Naja, bij t instappen van de bus moest iedereen een kaartje trekken met een nummer...hmm dat ken ik niet. Werkt dus anders dan de trams. Was de eerste keer dat ik met een stadsbus ging dus. Op een bordje had ik gelezen dat je voor 100yen elke bus kan pakken, maar blijkbaar was dat dus binnen een bepaalde zone. Ik moest bij t uitstappen ineens 234yen ofzo betalen. Natuurlijk is dit niet veel, maar ik moest toen wel in me beurs grabbelen terwijl er allemaal lui stonden te wachten. I hate those moments.

Marinmesse
Aangekomen keek ik dus uit op een gebouw type Heineken Music Hall. Behoorlijk groot dus.
Overal kwamen er Japanners aangelopen en voegden zich bij de al reeds aanzienlijke menigte voor de Marinmesse. Tja, daar moest ik dus ook heen. Toen ik ervoor stond zag ik dat er 3 rijen stonden. Hmm, dilemma. In welke rij moet ik dan gaan staan? Naja, ik maar gewoon ergens aangesloten. Daarbij werd ik dus echt constant door mensen aangekeken, WOW WOW stop the presses! Foreigner-alert! Go to defcon 3! Evasive maneuver Picard omega 3. Dat soort dingen dus. Ik nog vragen aan 2 meiden achter me van.. hoor eens, ik zie 3 rijen, wtf?
Ja, wisten ze ook niet precies. Waarschijnlijk dit of dat. Ja, daar heb ik veel aan..
Ik moest dus 3 dingen weten: waar ik me bagage kon dumpen, waar ik AKG meuk kon kopen en waar de ingang was. Toen ik in een andere rij ging staan die na 15min spontaan ergens anders heen ging om zich bij verschillende borden met c-1, c-2 etc te voegen heb ik t maar opgegeven en ben naar een kerel met heel groot "staff" op z`n shirt geschreven gegaan. Die heeft t me dus ff uitgelegd. Niet moeilijk dus. Als ik merchandise wilde hebben kon ik maar beter nu gaan en kopen dan erna want dan was t er misschien niet. Of zoals hij zo leuk zei: maybe nai. Naja, bleek dus dat ik een 20min geleden al in die rij stond waar ik heen wilde..gvd, kon ik weer achter aansluiten. Mja, bij de verkopers aangekomen kocht een klein ventje voor me een cool t-shirt van AKG, maat M. Ik dus maar tegen die verkoper, doe mij de grootste maar. Ik kreeg L. Ik dacht eerst van.. hmm zeker een Japanse maat L. Dan ben ik dus nog steeds de Lul. Maar de maat was goed bleek achteraf. Ik blij -> o^^o.
Daarna moest ik een tas kopen om mijn zooi in te doen en af te geven bij de bagage. Daarna kon ik dus eindelijk naar mijn rij toe om alsnog een 40min te wachten in de kou. Why oh Why had ik mijn jas afgegeven!!! Vrijwel iedereen stond daar in een jas. Ik in een t-shirt van Reel Big Fish. (nice!) Heb nog met wat andere lui daar gepraat, had ja toch niks beters te doen, maar na dat het gesprek stil viel werd t niet meer opgepikt. Dat was wel een btje jammer. Mgoed, na lang wachten konden we dus naar binnen, alsin, we werden als schaapjes naar binnen geleid.
Bij de ingang werden er nog tassen doorzocht, mja, had die van mij al afgegeven dus k kon doorlopen...dacht ik. Toen werd ik aangehouden en werd me gevraagd of ik een camera of recorder bij me had. Ja, duh, natuurlijk heb ik een camera bij me. Mja, dat heb ik dus niet gezegd. Ik kon doorlopen, maar nadat ik dat had gehoord snapte ik de hint van..opnames verboden. De zaal was ja, gewoon groot, zitplaatsen rondom, sta-plaatsen in het midden. We moesten wel allemaal in vakken staan. Dat vond ik een btje minder, maar was iig geen gedruk enzo. Dus geen System-of-a-Down-mensen-plat-drukken-taferelen. Ook binnen merkte ik dat er mensen naar me keken. K viel misschien ook wel een beetje op, maar k bedoel, Fukuoka is toch wel redelijk groot. Hier lopen echt wel meer buitenlanders rond. Daarbij komt dat AKG toch wel bekend is dus. Mja, k kon ook wel lekker makkelijk over de rest heenkijken haha.

De Bands
Als eerste begon er een soort hippe, up-tempo jazz-band te spelen. Naam: Special Others. Verder niet echt boeiend. Tweede was een band die echt naar jaren 70 of 80 Duitse synthesizer muziek heeft geluisterd. Kraftwerk idee zeg maar. Ze waren wel erg grappig maar muziek suckte behoorlijk. Ze kwamen op in oranje overalls, spacy zonnebrillen en deden rare dingen op t podium. (gym oefeningen, robot bewegingen etc) Het was..interessant. Toen kwam AKG.

Asian Kung-fu Generation
Hierbij kwam t publiek los. Echt gaaf om ze live te zien, heb al veel van hun gehoord dus ik keek er echt wel naar uit. Eerste nummer was meer jammen om erin te komen geloof ik, wat ze opbouwden naar hun eerste echte nummer: Flashback. Dit nummer is echt supergaaf. Iedereen juichen, springen etc. Geniaal gewoon. Voor de mensen die dit niet kennen (Thijs) , probeer je erover heen te zetten dat t japans is. De muziek is vet. Daarna kwamen nog meer goede nummers zoals Entrance, Loop & Loop, Rocket nr. 4, en nog wat andere die ik zo niet bij naam weet. Ze deden zowaar nog hun enige engelstalige nummer in hun repertoire spelen, ik schreeuwde lekker mee, de Japanners waren dit keer wat stiller hehe.

Toen het al 21u was geweest en t nog niet afgelopen was heb ik maar besloten om naar huis te gaan. Ik moest namenlijk de trein halen van 22:08 en ik was nog lang niet bij het station. Als ik zou moeten wachten tot het einde en dan nog me spullen pakken enzo, zou ik wel eens in Fukuoka kunnen zijn gestrand, dus jammer dat ik niet het einde kon zien en horen, want k weet gewoon zeker dat ze ook Rewrite hebben gespeeld. Kan niet anders. Dat nummer is ook keigoed. Mja, ik moest gewoon gaan.
Uiteindelijk maar de taxi gepakt want de Japanner waar ik mee stond te praten kon me gewoon niet goed uitleggen waar de bushalte naar Hakata was. En ik had geen tijd om maar wat uit te proberen. Dus taxi. Naja, alles ging verder goed, trein gehaald, in Nagasaki aangekomen om 23:53. Hier weer een taxi gepakt naar huis want ja, de trams rijden niet meer na 23:00! Echt, dat is irritant.

Mgoed, het was echt heel gaaf. S kijken wanneer er andere bands optreden.

Laters!

2 comments:

Unknown said...

Cool verhaal dude, ik zal eens wat van ze downloaden.

Anonymous said...

updates!!!!