Monday, December 18, 2006

Yakiniku en Karaoke

haaa, ff binnenzitten, waar t warm is en me email checken. WAT? Server uit de lucht?! GVD pprs.

Naja, dan maar post typen.

Afgelopen vrijdag had ik een feestje met verschillende mensen: Japanners, Nederlanders en andere pprs. Weet niet precies waarvoor het was, of wie het heeft georganiseerd, maar k werd een tijdje terug ervoor uitgenodigd door Ken. Weet niet of ik die al eerder heb genoemd, maar das een gekke Japanner. Hmm, net zoiets als een witte sneeuw dus. Mgoed, Ken is wel redelijk cool, alleen waarom hij die avond een piloten muts op had met pluche bolletjes.... (haalt schouders op)
We gingen die avond dus yakiniku-en. Das net zoiets als bbq-en. Vlees op een grill gooien, errug lekker btw. Het was een tabehoudai en nomihoudai, dus net zoveel eten en drinken binnen 2,5 uur ofzo voor 3000 yen. En dat hebben we ook gedaan. o^^o!
We moesten eerst papiertjes grabbelen om onze zitplekken te bepalen, beetje kinderachtig misschien, maar k geef toe dat je zo wel club-vorming voorkomt. Ik zat naast Richard, samen aan de tafel met Ken, Kentaro en Aiko. We moesten allemaal met een kadootje komen, die moesten we dan weer via kaartjes aan andere mensen geven. Leuk, maar Richard moest zijn kado aan mij geven, en ja, ik had samen met hem de kadootjes gekocht dus weinig verrassing.
Mgoed, na wat te hebben gedronken en gegeten kwam er een volgende groep Japanse studenten binnen die niet ver van ons vandaan gingen zitten. Daar hebben we later nog wat lol mee gehad. De sfeer bij zoiets is echt wel grappig. Want t is zeker dat iemand bier gaat ad-ten. Nou, omdat je in een open ruimte zit kun je iedereen dus zien zitten, wat de communicatie makkelijk maakt. Dus als iemand gaat staan, om te ad-ten, dan ziet iedereen dat dus (wat de bedoeling is) met als resultaat dat iedereen, of IKI IKI IKI gaat roepen of NONDE NONDE NONDE. Iki = ad-ten, Nonde = drinkuh!! Dus toen bij die andere groep mensen gingen staan, gingen wij ook klappen en meeschreeuwen. En vice versa. Ik heb Ken en Richard verslagen met een pul bier! Ha, beat that. o^^o
Naja, we zagen ook nog dat die andere groep het hier alombekende "chotto, chotto chotto" nadeed. Dit hebben we voor t eerst geleerd bij Biado. Dat is een spreuk (vrij vertaald: ho, ho, wacht s ff) van eoa Japanse komiek. Naja, ik en Richard gaan ook staan en doen dat ook. Naja, ik tegen Richard: dude, kom mee. Gaan we naar die andere lui toe, en doen dus ook "Chotto, chotto chotto" Naja, daar maak je meteen vrienden mee hahahaha. Echt lol dus.
Natuurlijk was onze eigen groep ook kei lachen, maar daar herinner ik me niet meer veel van... nomihoudai he...veel bier gezopen.

Na het eten gingen we door naar de volgende verdieping, waar we karaoke hebben gezongen. Ik heb nog meegeschreeuwd met wat Japanse nummers, oa Reraito (AKG) en wat nummers van Ellegarden. Overigens ga ik aankomende woensdag met Ken naar een concert van Ellegarden. Lijkt me vet cool. Naja, karaoke is karaoke, was al wel weer snel same old.

Na karaoke ging bijna iedereen naar huis, veel mensen zijn daarvoor al weggegaan omdat om 23:00 de trams kappen. Pprs. Maar met de meeste Nederlanders gingen we naar een andere Izakaya. Daar heb ik dan nog 1 drankje gedronken en de rest van de avond eiglijk alleen maar met wat onbekende Japanners gepraat van een andere tafel. Ik werd daar gewoon aangesproken door een gast die een snowboard zaak runt ofzo.. naja, nog nooit gesnowboard mja. Later met wat andere lui van zijn tafel gekletst. Was wel lachen, denk ik.

Daarna naar huis.

No comments: