Thursday, December 14, 2006

M&M + Taiko

Nee, geen post over kleine lekkere snoepjes, maar dit keer over het restaurant Milan en over onze nieuwe Masa. Later iets over Taiko.

Eergisteren ben ik met Jenn, Clau, Sahim, Richard, Mariko en Maarten naar het indiase restaurant Milan geweest. Daar wilden we eens flinke hete curry gaan eten. Als je daar dus wat besteld dan kun je de scherpte van het gerecht bepalen. De schaal gaat van 1-10. Ik en Jenn geloof ik hadden als enigste 7 besteld. Dit was behoorlijk pittig en zo werd me verteld, mijn gezicht kleurde bij de muur.. yes spank you very much.

Na t eten zagen we Linsey en Silent Bob nog. Waar ik niet door verrast was aangezien ik diezelfde dag nog koffie heb gedronken met Lindsey. Mgoed, we stonden allemaal voor de bioscoop en zijn toen ehm ja niet naar de bios gegaan.. Want de enigste film die we nog konden zien was James Bond, en daar moesten we dan een uur voor wachten. Naja, toen zijn we maar richting huis gegaan. Maaar nog niet naaaar huis. Ik zei RICHTING he. Opletten mensen. Ik ben toen met Richard naar Sahim`s Pad gegaan en hebben daar een film van One Piece gekeken. Was gezel, Was ook moe en ben toen direct erna wel naar huis gegaan.

Woensdag
Deze dag had ik een afspraak met Masakazu. Das een Japanse highschool jongen, die ook engels les volgt. En k zweer je, volgens mij kent die echt elke buitenlander in Nagasaki. Naja, toen ik hem voor t eerst ontmoette, samen met Jenn en Clau, zei ie dat ie een Koreaan was. Naja, t is wel een klein leugenaartje dus. Maar t was erg gezel. Hij had nog een andere vriend uitgenodigd en we hebben ff bij AMU Plaza gezeten en gekletst alvorens naaaaaaar de arcade te gaan voor purikura. Ja, fotootjes maken dus. Eigenlijk is dat meer iets voor stelletjes of meiden, mja, wat die kunnen, kunnen wij ook, en beter natuurlijk. Daarna nog ff die vriend verslagen met autoracen en dat was t weer voor die dag.

Donderdag
Vandaag dus. Vandaag heb ik keilang in de bieb gezeten om mijn happyou voor te bereiden en om deze fokking posts te schrijven. Naja, heb nu toch niet veel beters te doen dus. Dadelijk naar Sahim om Miami Vice te kijken en t is dat ie me heeft gevraagd want ik denk echt dat dat een godsgruwelijk onzinnige film wordt. Mja, sekkaku desu kara, mi ni kimasu yo ne.
Mijn happyou voor morgen gaat overigens over....Taiko.

Taiko
Nou, ik heb dus in Nederland al eens een Taiko of Wadaiko (zelfde betekenis) voorstelling gezien, wat ik erg vet vond. Taiko is een Japanse drum. Wadaiko geeft aan dat het Japans is.. de "Wa" in Wadaiko staat namelijk voor Japan. Anyways, toen ik dus in Japan aankwam heb ik zo`n arcade spel ontdekt, een Taiko spel. Dat is echt zo lachen vind ik. Je moet dus op de maat van kei leuke muziek, op drums slaan. Dit kun je alleen doen, maar ook tegen iemand.
Mgoed, ik wilde dat dus ook hier oefenen, niet in de arcade hallen, maar voor eggie dus. Maar dat bleek dus een beetje moeilijk te zijn. Ik had geen geluk in het vinden van een Taiko groep hier in Nagasaki...tot voor kort. Vorige week dinsdag, tijdens de les van Nagai Sensei, werd ons een video getoond. We krijgen altijd een video te zien bij Nagai`s les, over een Japans onderwerp, waar we dan weer vragen over krijgen etc. Mgoed, het onderwerp was dus dit keer Taiko! Daarbij kwam nog, dat Nagai Sensei zei dat ze een groep kent in Nagasaki. (nu moet je mij voorstellen als een klein kindje dat aan de rok van Nagai Sensei zit te trekken, grote blauwe ogen enzo.) of als die kat, Puss in Boots van Shrek 2 die dan met die hoed zit en naja te veel beeldspraak nu. Goed, ik dus vragen naar die Taiko groep. Nu, een week later heeft ze me informatie gegeven over de Taiko groep. ik blij. Ze vertelde me dat ik zondag-ochtend om 10 uur op de top van InasaYama (grootste berg van Nagasaki) moet zijn voor die les. IK NIET BLIJ! pff, naja, k moet maar vrienden worden met iemand die daar een auto heeft zei ze. DUH!

Maar k vind t wel cool dat ik nu eindelijk daar naar toe kan en kijken hoe t is. Vertel er later meer over!

Ciao

8 comments:

Anonymous said...

oh ik zie het al helemaal voor me,blauwe waterige oogjes...kan je Puss in Boots impressie filmen en naar me toesturen?hehe.wel jammer dat je het niet kan gaan doen.
dikke kus

Unknown said...

Miami Vice suckt dude, niet aan beginnen, nog maar een keertje Snatch / Austin Powervich kijken is een beter idee :-). Ppcr kad-o van daan al ontvangen?

Unknown said...

Wie is Silent Bob btw? Ik weet wel dat er tegenwoordig in the move de nodige Jay wannabes rondlopen (samen met wat turkeys / turkeylover.coms, maar zal ik verder maar niet over uitwijden)

Anonymous said...

nieuwsgierig...

Anonymous said...

ooi oooi al een beetje mentaal voorbereid op de bergbeklimmingen as zondag? je zal vast heel veel energie overhebben om met grote stokken op nog grotere drums te slaan.

en wie is silent bob idd?

daan said...

dude, heb je je cadeau nou al of niet?? TNT pprzooi!!

G-Man said...

Thijs: ja, miami vice was idd btje ppr.

Daan: ja, k heb je kado!!! erg leuk! waar heb je de pietenmuts vandaan joh hehe. heb nu lading pepernoten en chocola, niet normaal. de klompjes vind ik echt geinig!

--------

Rokipiiiiiiiii!!!! ja had nog genoeg energie over hoor hehe, taiko was lachen. ga er zo ff post over typen. hoest met jou verder?? kaartje al gekregen?

Silent bob = Mehmet. Een turk die bij dat indrinkavondje weinig dronk, en weinig zei. Toen noemde lindsey hem Silent Bob, en Jenn werd Emo-girl genoemd. LOL.

Anonymous said...

Well... that's quiet interessting but to be honest i have a hard time seeing it... wonder how others think about this..