Sunday, January 14, 2007

Schaatsen

Ergens na kerstmis ben ik hier nog gaan schaatsen met Sahim, Claudia, Andy en Maiko. Ik had van een vriendin hier het adres gekregen van een schaatsbaan en daar wilde ik dus wel een keer naar toe. We hebben eerst afgesproken op Nagasaki Centraal, om Maiko te ontmoeten. Zij had ook wel zin om te schaatsen en ze was er eerder geweest.

Wij dus 20 min ofzo in de bus zitten om naar de andere kant van Nagasaki te worden gebracht. Onderweg vraag ik aan Maiko of ze een beetje kan schaatsen en wat voor schaatsen ze gebruikt. Naja, ze kon wel redelijk schaatsen zei ze, maar ze snapte niet wat ik bedoelde met wat voor schaatsen. Goed, ik was er toch wel van overtuigd dat ik de boodschap goed overbracht, maar toen ik de schaatsen van de schaatsbaan zag snapte ik waarom Maiko me niet begreep. Ze zei namelijk dat ze gewone schaatsen gebruikt. juist ja, gewone, ok. Maar bij die schaatsbaan hadden ze alleen maar dezelfde afgedragen schaatsen, een kruising tussen kunstrij-schaats en noren in. Hmm dacht ik, shit. De schaatsen waren niet echt fijn, maar het ijs was een ramp. Misschien ben ik te verwend als Nederlander en was t fout om een schaatsbaan te verwachten zoals we die in Nederland kennen...dus een ovaal met daarbinnen een recreatieve rechthoek. Maar hier was dus enkel een recreatief gedeelte en het ijs was superkut. Ik ben al niet zo'n ster in schaatsen maar als ik goed ijs heb dan ben ik niet slecht, maar dit was dus klote.

We hebben eerst een btje rondjes gereden en daarna tikkertje gespeeld, wat errug grappig was. Vooral Andy die op t ijs lag en naar benen aan t graaien was. Ok, ik lag ook geregeld op t ijs.

Na een uurtje of 2. en dan nog een half uurtje of 1. zijn we maar van t ijs gegaan want we waren behoorlijk moe. Goede timing want ze moesten toen net het ijs schoonmaken. Helaas kon je daar niet echt na-chillen met warme choco ofzo, zoals in Leiden. K bedoel, toch wel leuk altijd om te zitten en btje drinken + eten. Maar hier had je dus alleen maar een automaat met eten en drinken, en weinig gezellige zitplek. Er stond wel aangegeven dat er op de 4e verdieping een restaurant was, maar toen we op de 4e verdieping waren stond daar aangegeven dat er op de 3e een restaurant was. Hmmm vaag? Ja idd, want op de 3e verdieping stond dus dat je naar de 4e moest.. maar waar dan ook..er was geen restaurant. Iig, na het schaatsen nog ff een balletje getrapt, kon daar ook gewoon en toen naar huis.

volgende post over oud/nieuw en taiko.

Ciao

1 comment:

Unknown said...

"volgende post over oud/nieuw en taiko." Chronologisch degekstuh :-)