Wednesday, January 10, 2007

Kerstmis

Kerstmis, ja alweer een tijdje geleden, maar hier werd t ook gevierd, alhoewel anders dan in Europa. Met kerstmis hadden we dus allemaal vrij. Ik herinner me nog dat Jennifer een keer had voorgesteld om met de kerstvakantie op wintersport te gaan met wat mensen..hmm dat ging dus niet helemaal door. Iedereen had zelf al plannen gemaakt en ach, je weet hoe zulke dingen gaan. Ik zelf had voorgenomen om door Kyuushuu te reizen, zo heet dit deel van Japan waar ik op zit. Maar ja, dat ging ook niet door. Ik heb van alles en nog wat gedaan, maar k had toen plotseling geen tijd meer voor een rondreisje. Mgoed, kerstmis dus.
Kerstavond waren we uitgenodigd om bij Biado / Sachi te komen eten/drinken. Claudia, Onno, Andy, Sahim en ik zijn er heen geweest. Sahim en ik hebben diezelfde dag nog geshopt voor cadeautjes voor Sachi, Yoriko, Momoko en Nonoka. Richard was ook met ons mee maar hij werd die dag ziek en is toen maar naar huis gegaan. Ik had voor Sachi een zwarte boxershort gekocht met in het wit allemaal figuurtjes die alle mogelijke standjes uitbeelden. Hehe. Voor Yoriko had ik een soort leren tasje gekocht. Momoko kreeg van mij een mok van Snoopy en Nonoka een pluche Panda hoofd. Die volgens mij een beetje te zwaar was omdat ze het meteen liet vallen toen ik t haar gaf. Hmm, dat of ze vond t niet leuk. Anyways, Yoriko had kei lekkere stoofpot gemaakt en daar heb ik dan ook meermaals wat van gegeten. Ik had die dag namelijk bijna niks gegeten dus dat ging er wel in. We waren niet de enigen bij Biado die avond, er waren ook nog wat Amerikanen die we al wel een paar keer hadden gezien. Zij hadden een paar Japanse vriendinnen meegenomen. Klinkt allemaal keigezel, maar na een uur had ik het al wel helemaal gezien. Claudia zat muziek te luisteren en met Sahim te kletsen. Andy was met de Japanse meiden bezig. Onno was bezig ehm Onno te zijn. En ik, naja, ik ben op een gegeven moment met wat 2 Amerikanen gaan praten, ook omdat ze aan de bar zaten en t dan makkelijker is om of met Sachi of met Yoriko te kletsen. Mgoed, zelfs dat vond ik niet zo boeiend meer die avond, ik wilde gewoon naar huis. Ah wat nog wel grappig was was het cadeau van Sahim aan Sachi. Ik was er dus bij toen hij zijn cadeau kochtc een Aziatische Playboy magazine. Naja, t was al leuk om Sahim dat ding te zien kopen hehe, hij wilde niet. Maar t was ook erg leuk om Sachi te zien bladeren in het eh blad. Dus. Tja, ik ben toen met wat anderen maar naar huis gegaan. Eerste kerstdag en Tweede kerstdag zijn een beetje uit mijn geheugen verwijderd geloof ik. Maar k zal wel hebben uitgeslapen, naar de stad zijn gegaan voor koffie en owja, savonds nog Jettie gesproken op internet. Toch?
Goed, nu ga k pitten. Dit was trouwens me eerste post die ik thuis heb gemaakt, met me eigen laptop. Wat? Nieuwe laptop? Ja, idd. Maar dat is een verhaal voor een andere keer. Voor nu, oogjes dicht en snaveltjes toe.. ok dit geld dus alleen voor de mensen op dit deel van de wereld. (zucht)
Ciao

No comments: