Wednesday, January 24, 2007

Hatsu hi no de

De eerste opkomst van de zon.

Ik was dus uitgenodigd om met de Taiko groep naar de zonsopgang te kijken en dan Taiko te spelen. Men noteert dat ik maar 1x heb geoefend. Mgoed.

Om 6 uur sochtends moest ik dus bij de Family Mart staan, een Convenience Store (konbini). Hier werd ik opgepikt met de auto door een lid van de taiko-groep. En god wat was t koud die ochtend, ik had ook helemaal geen zin om op te staan. Maar blij dat ik t wel heb gedaan.

Nadat ik wat koffie en ontbijt had gehaald bij de konbini werd ik dus meegenomen door een vrouw van de taiko-groep. We reden door half Nagasaki, pikkedonker, vrij weinig mensen op straat. We rijden dus ergens een berg op en ontmoeten daar wat andere leden. We stappen uit de auto, waarom? geen id, fokkin koud man. Mgoed, we staan daar btje te kletsen en iedereen "akemashite omedetou" te wensen en daar zie ik ineens een stel jongeren voorbij lopen, richting berg. Ik denk, wow, dat die niet feesten of hun roes uitslapen op dit tijdstip, maar nee, ze gingen dus ook naar de zonsopgang kijken. Of naar een wild feest waar ik dus niks van wist, kan ook natuurlijk.

Wij wachtten dus op wat andere mensen alvorens weer in de auto te stappen en door te rijden naar een andere plek. Wat weer 20 min verder was. Best apart om snachts langs die bergen te rijden en slingerend omhoog te gaan. Het autootje waar ik in zat bevatte ook de taiko's en dat was te merken. Bij vlagen had ik t gevoel dat we achteruit gingen, de auto trok t maar net.

We kwamen aan ergens dicht bij de top van een berg, met uitzicht op de zee. Het was toen nog helemaal donker. We stapten uit en stalden de taiko's uit. Hierna ff thee drinken en koekje eten.
Het werd al snel lichter, maar toen zagen we dat we niet de enigen waren die zich daar hadden verzameld.. er waren ook behoorlijk wat wolken. Daarnaast waren er nog andere mensen op die helling. We stonden allemaal in spanning te wachten toen we iedereen konden zien. De zon was al opgekomen, maar zat achter de wolken. Toen ie dus zichtbaar was, zei iedereen "ah! deta!" Wat dus zoveel betekent als, "tevoorschijn gekomen". (Je kunt t ook zeggen als je nummer 2 doet op de wc btw, maar dat terzijde. :p) Iedereen foto's maken, filmpjes eh maken etc. En die zon ging snel omhoog zeg. Was erg mooi uitzicht daar vanaf die berg. Voor de mensen die Japans studeren, jullie herinneren je wel die inkt-tekeningen die je bij cultuurles voor je ogen geduwd krijgt he, waarbij de bergen op de achtergrond zo vaag zwart zijn weergegeven. Nou, het ziet er ook precies zo uit in het echt.

Anyways, toen gingen de taiko mensen dus spelen. Echt, kei mooi om dat geluid van zo'n taiko te horen wanneer het helemaal stil is om je heen. Had echt t idee dat al het achtergrond geluid weg ging om plaats te maken voor de taiko. Ik heb er filmpjes van, maar de camera trekt t geluid niet helemaal. Mgoed, was errug cool. Nadat ze hun gerepeteerde stuk hadden gespeeld mocht ik ff slaan. Maar ik had dus maar 1x geoefend, en ik was het ritme al weer vergeten. Maar was toch wel het beste begin van het nieuwe jaar wat ik tot nog toe heb gehad, al zeg ik t zelf.

2 uur later ofzo gingen we weer terug, ik werd weer afgezet bij de Family Mart. Daar pakte ik me fiets en ging naar huis. Oja, heb nog telefoon gekregen van mensen uit Nederland! De eerste persoon die me belde, en dat was de dag ervoor al, was Claudia, me buuf uit Leiden. Dus dat verdient wel even een vermelding. Verder me ouders natuurlijk. K heb zelf nog mailtjes/sms gestuurd met Jet. Toen ik thuiskwam dacht ik van.. mwoh, ik kan best opblijven, ben niet moe hoor. Maar ik werd toen ineens om 15u smiddags wakker. haha.

laters!

6 comments:

Anonymous said...

wat is nummer 2 op de wc doen?

Anonymous said...

oh en als het een typisch mannen ding is hoef ik het niet te weten... :)

Unknown said...

Haha, number two degekstuh. Though Sascorepart2thebone!!!
En jeweettoch 1+2=3.

G-Man said...

jezus haha, jullie zijn echt een stelletje paupers..

sascorepart2thebone??

Anonymous said...

hey gerrie wij willen nieuwe foto's zien! is alweer maanden geleden!
Dikke kus je buurman

Anonymous said...

morgen is het alweer de 24e! Je anniversary! 3 maanden geen nieuwe berichten of foto's!
Alvast gefeliciteerd!